Lizzie är hemma!

I onsdags vid 16-tiden flög jag en massa mil upp till Luleå för att äntligen hämta hem SE*Norrtassens Lizzie. Det tog bara en timme att flyga upp och strax efter vi landat dök Annica, uppfödaren, upp med Lizzie och vi fick för första gången se varandra ordentligt. Det var kul att få prata uppfödning och katt med Annica också och ses öga mot öga till slut. 🙂

Sen väntade Lizzie och jag en och en halv timme på flyget hem och sötisen pep bara lite grand då och då men tog det mesta med ro, precis som en ragdoll oftast gör. 🙂

Strax efter nio på kvällen var vi så hemma i Stockholm och det känns konstigt att jag var så långt borta utan att egentligen ha varit där. Jag vistades bara på flygplatsen och området runt omkring denna lilla plats bland tallar och frisk luft, men något mer av Luleå såg jag inte, så det får bli en annan gång.

Nu vet jag i alla fall att det inte är något större besvär att köpa katt långväga ifrån om man verkligen vill ha en viss kisse. Och Lizzie är verkligen värd den korta flygturen dit och tillbaka!

Nu ser jag så fram emot att få se henne växa till sig och en dag om ca ett år eller så få bli mamma till sin egen kull med kattungar!

Image

Image

Image.

Image

Image

Image

5 thoughts on “Lizzie är hemma!

  1. Hej! Jag har också fastnat för en katt från Norrtassen och bor söder om Stockholm, vilket innebär att jag behöver flyga upp och hämta honom om en månad. 😊 Jag undrar om du har några konkreta tips för att få resan att fungera så smidigt som möjligt för både kisse och matte?

    • Åh vad kul! Bra val! Vilken av dem? Vi är så nöjda med Lizzie som ju är halvsyskon. 🙂

      Självklart kan jag komma med tips om transporten!

      Jag åkte ifrån Arlanda med Norwegian som var billigast då. Det du bör veta är att du måste boka hemresan med katt i kabinen vilket kostade 150 kr extra (har jag för mig) och att du ska ha en transportbur som får plats under sätet framför dig. Måtten får inte överstiga ett visst mått. Kolla deras hemsida, där står dessa. Jag köpte en bur som går att trycka ihop lite på höjden, i canvas, som passade perfekt och Lizzie verkade tycka den var mysig.

      På vägen hem får man förresten alltid sitta längst bak, om man har djur med, så bry dig inte om att betala för att boka en speciell plats på vägen hem om du hade tänkt dig det.

      Jag tog ett flyg som åkte vid 16-00tiden och mötte upp Annica på flygplatsen vid 18-tiden. Vårt plan hem gick vid 19.30 och det var lagom lång väntan tror jag för en liten kattunge. Så se till att du inte heller måste vänta länge på flyget tillbaka. Man ska ju ta sig från Arlanda hem sedan också.

      För att komma hem snabbt och smidigt tog jag bilen. Det är toppen och billigast då att förboka parkering i parkeringshuset som då kostade mig ”bara” 190 kr. Det var superskönt när man hade flugit och ville hem och släppa ut kissen så fort som möjligt. 🙂

      Hoppas du har nytta av dessa råd och har du några mer frågor går det bra att fråga här eller maila på tofsitrasans@gmail.com

      Grattis till din nya kattunge!

      /Susanne

  2. Tack Susanne! Det är lille Max som jag fått äran att köpa. 😊 Jag kanske återkommer med fler frågor via mail om det går bra.

    Hälsningar Christine

Kommentera

